Paklenica - Anića kuk

(20.11.2011.)

Onima koji su bili na Paklenici ne moramo opisivati naše oduševljenje kad smo kročili kroz glavni ulaz NP Paklenica. Predivni kanjon, visoke stijene pune penjača, prekrasni vidici...

Kroz lijepo uređenu stazu krenuli smo prema stazi za Anića kuk. Preko, danas, suhog korita potoka staza strmo kreće prema našem cilju. Zavojito prema vrhu obilazi visoku stijenu prema njenom blažem i lakše pristupačnijem dijelu. S vremenom nestaje vegetacije i počinje penjanje kroz stijene dobro markiranim putem. Potrebno se malo pomučiti i ponekad penjati skoro četveronoške, ali sve se to zaboravi kad se dođe na vrh. Prekrasni vidici svuda oko nas. More, kanjon male Paklenice i najviši vrhovi Velebita oduzimaju dah.

Za povratak, da se ne vraćamo istim putem izabrali smo kružnu stazu prema Jurlinama. Staza blagim usponom prolazi kraj zanimljive pećine te se preko prijevoja lagano spušta do raskršća kod heliodroma. Odavde vodi staza prema maloj Paklenici ili prema Jurlinama. Mi idemo ovom drugom te kroz kamenu stazu koja pomalo podsjeća na labirint dolazimo do napuštenih Jurlina. Od tamo ima jos oko pola sata kroz stijene pa jako strmom stazom spuštanje do kanjona velike Paklenice. Dan je kratak, stižemo taman na zalazak sunca. Umorni prije povratka u Zagreb osvježavamo se kod uvijek ljubaznog Dinka. Super izlet!